Pierluigi Surace


Free Account, Venezia
[fc-user:1722110]

Su di me

ABOUT MY SPECIAL PROJECTS...

Journalist, photographer, digital artist. I work in Venice (Italy) or around the sea, on my sailboat and the islands that I love. I hope to find here the right people to work with. I'm looking for models who can participate in the creative development of my art projects (photography, publishing, video, etc..) In Venice or in the Croatian archipelago.

I also love to search and create unusual environments/settings to represent intense scenes of bondage, as incongruous element with respect to the location, so that one amplifies the other and vice versa. A heavily emotional approach.
Or from an ironical viewpoint, up to the limits of the grotesque.

Another theme that I want to develop, with the aim to set up an exhibition, is disability. With a positive tone, purposeful and very, very original.

At the moment and for a few months yet I don't prepare anything: after a few years dedicated to something else, I'm reorganizing here in Venice that part of my activities related to photography. Before I was in Milan; here, in Venice, I still haven't a structure dedicated to this, but soon I will have it: winter 2019.*

I usually do not organize individual shootings. I work on the basis of a project that involves more people and spread over several days.
Often I involve beforehand participants in creative and planning phase, almost always obtaining new ideas and solutions.
Other times, I proceed like in the musical jam sessions: on the basis of a general theme, we improvise with all the insights and variations that cross the mind, and in the end we reorganize the stuff we produced to obtain the final service. One way to work upside down, which is often effective, always fun.

If the chance brings you here, in Venice, can we meet, even if only for a drink: I like to know the people with which to collaborate and I'm sure it is mutual.

Sorry for my poor english. I "learned" it so badly just by surfing the Internet...

(*) My house will be split into two independent units:
1 - my house with a studio built inside;
2 - a guesthouse with two double bedrooms, each with its own private bathroom, available for my guests and collaborators.
View the link #5 on the right in this page.

In addition, for shooting on location in the lagoon of Venice, my pontoon-boat will be available.

Guesthouse, study and boat are available and can be booked also for other photographers and models who wish to plan a shooting in Venice and its lagoon. Send me a message for info and details (can assure very cheap rates).

Finally I can arrange exciting photographic cruises along the coast and the countless islands of Croatia, with my 12 meters - 40 ft sailing boat (with two double cabins).

Guesthouse, studio and boats are also accessible for disabled people in wheelchair.

Sorry for my poor english. I "learned" it so badly just by surfing the Internet...

------------------------------------------------------------------------------------------------

Immagini per la comunicazione: Bollicine.

Giornalista, fotografo, artista digitale, lavoro a Venezia o in giro per il mare sulla mia barca a vela e sulle isole che amo. Spero di trovare qui le persone giuste con cui lavorare. Cerco modelle che sappiano e vogliano partecipare allo sviluppo creativo dei miei progetti (fotografia, editoria, video, ecc.) a Venezia e nell'arcipelago croato.

Amo anche cercare e creare ambientazioni insolite per rappresentare intense scene di bondage, come elemento incongruo rispetto alla location, così che l'uno amplifichi l'altra e viceversa. Un approccio fortemente emotivo.
Oppure in chiave fortemente ironica, fino ai limiti del grottesco.

Un altro tema che voglio sviluppare, con l'obbiettivo di allestire una mostra, è la disabilità. Con un taglio positivo, propositivo e molto, molto originale.

Al momento e per alcuni mesi non metto in cantiere nulla: dopo alcuni anni dedicati ad altro, sto riorganizzando qui a Venezia quella parte della mia attività legata alla fotografia. Prima ero a Milano; qui oggi non ho ancora una struttura anche minima, dedicata a questo, ma manca poco: inverno 2019. I lavori sono in corso in questo momento(*).

Di solito non organizzo shooting "singoli". Lavoro sulla base di un progetto che coinvolge più persone e si sviluppa su più giornate.
Spesso coinvolgo preventivamente i partecipanti nella fase creativa e progettuale, ottenendone quasi sempre nuove idee e soluzioni.
Altre volte procedo come nelle jam-session musicali: sulla base di un tema generale, improvvisiamo con tutte le intuizioni e variazioni che vengono in mente e alla fine riorganizziamo il materiale prodotto per confezionare il servizio finale. Un modo di lavorare alla rovescia, che spesso si rivela efficace, sempre divertente.

Se il caso vi porta da queste parti, fatevi sentire, anche solo per un aperitivo: mi piace conoscere le persone con cui collaborare e sono sicuro che la cosa è reciproca.

(*) La mia casa sarà divisa in due unità indipendenti:
1 - la mia abitazione, con uno studio fotografico integrato al suo interno;
2 - una foresteria con due camere da letto, ciascuna con il proprio bagno indipendente, a disposizione per i miei ospiti e collaboratori.
Vedi link n. 5 in questa pagina, nella colonna di destra.

Inoltre, per le riprese on location nella laguna di Venezia, sarà disponibile il mio pontoon-boat.

Foresteria, studio e barca sono disponibili e prenotabili anche per altri fotografi e modelle che desiderino pianificare una ripresa fotografica a Venezia e nella sua laguna. Speditemi un messaggio per info e dettagli (garantisco tariffe molto economiche).

Infine posso organizzare emozionanti crociere fotografiche lungo la costa e le numerosissime isole dell'arcipelago della Croazia, con la mia barca a vela di 12 metri - 40 ft (con due cabine doppie).

Foresteria, studio e barche sono accessibili anche per disabili in carrozzina.

Commenti 3

  • 16 39
  • 43 41
Ricevuti / Dati

Conoscenze

  • Fotografo/a (esperto/a)

Attrezzatura

Little, personal study, into my new home in Mestre (Venice), about seven meters by five.
Other available "locations", the islands and the thousand corners of the lagoon of Venice, with my pontoon-boat, perfect for shallow water lagoon and capable of 10 seats on board.
Accessible to people in wheelchairs.

In addition to a sailing boat (12 meters), which is also accessible to people with disabilities, with which you can arrange cruises, photographic (and not), in the northern and middle Adriatic, Italy and Croatia.

------------------------------------------

Studio personale, annesso alla mia nuova casa sette metri per cinque circa.

Altre "location" disponibili, le isole e i mille angoli della laguna di Venezia, con la mia pontoon-boat, perfetta per i bassi fondali lagunari e capace di 10 posti a bordo.
Accessibile anche a persone disabili in carrozzina.

Oltre ad una barca a vela (12 metri), anch'essa accessibile a disabili, con cui si possono organizzare crociere fotografiche (e non) nell'alto e medio Adriatico, in Italia e in Croazia.